Snilleblixt..?!

När jag var liten, eller mindre ska jag säga, så hade jag godislöfte. Detta innebär inte äta godis på ett år, gaaalet, och sen casha in 1000 kr från mami och papi.
Detta gjorde jag när jag var en liten flicka. Två gånger till och med!:O
Första året så gick det bra vad jag kommer ihåg, visst det var jobbigt men jag kommer inte ihåg att jag fuskade?
I alla fall, det dumma året gick och jag fick mina pengar.
Vad köpte jag?
1. En kamera, en ganska bra och vettigt köp ändå
2. En sovsäck. En Sovsäck!! För mina hårt kämpade pengar går jag och köper en sövsäck?! Snacka om att känna sig lurad nu i efterhand. Mammas argument "Du ville ju köpa den själv, och då fick du det.."
Bajs.

Jaja, andra gången jag hade min "löfte" så gick det inte lika bra. Jag tror att jag tjuvåt lite mer då, och för mina pengar köpte jag bara godis. Eller i alla fall för minst 600 spänn.
Tokigt.

När jag får barn ska jag få dem att inse hur kul det ska bli att betala sina egna saker själv också!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback