Sjukt

Ikväll när jag skulle köra med mamma och Jacob, så hittade inte mamma nyckeln. Vi tog extranyckeln istället.
När vi kommer till bilen så ser jag och mamma att däcken står vridna på ett sätt som de inte parkerades.
Vid närmare titt så är inte bilen låst, utan rattlåset sitter på och bilnycklarna ligger på förarsätet.
Då ser vi också att bilen står 1-2 parkeringar fram! Det är helt sjukt, med någon eller några har kört bilen antagligen under natten och sen ställt tillbaka den på ungefär samma ställe med rattlåset! Milmätaren visar att bilen har gått mer an vad vi har kört.
Om man hittar en olåst bil så låser man väl bilen och kontaktar polisen eller husvärden?
Nejnej, det bästa är att ta bilen på en runda och sen ställa tillbaka den?!

Jag vet inte vad jag ska säga, det är inte klokt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback