Välj eko



Jag tror att jag kommer ihåg första gången som jag kom i kontakt med ekologisk mjölk.
Om jag inte inte minns helt fel så var det nån gång i lågstadiet under lunchen.
Jag och min kompis skulle ta mera mjölk. Och det gjorde vi. Ni vet hur det såg ut på skolan där man tog mjölk? Stora fyrkantiga boxar som man tryckte sitt glas mot och så kom det mjölk ur en "spene"?
I alla fall. Vi tryckte vår glas mot dem där och fick vår mjölk. Vi stod också kvar vid samma ställe och drack mjölken, fråga mig inte varför..
Men! När vi hade druckit upp utbrast jag (eller min kompis) "Hjälp, jag drack den ekologiska mjölken!! Vad betyder det, är jag allergisk mot det?!?"
Vi blev båda lite förskräckta över att en av oss hade fått i sig giftig mjölk. Men efter en snabb reflektion kom vi på att den inte var gifitg utan bara speciell.
Vi gick därifrån, bara lite oroliga. . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback