Hola!

Ja snart pratar jag väl flytande spanska.. eller, jag kommer i alla fall att drömma mardrömar på spanska!
Varför?
Jo, någon gång förra året så tyckte jag att det var en lyysande idé, aha!, att läsa vidare med spanska steg 5. Fråga mig inte varför men det kändes lagom bra och svårt. . Så nu går jag och Lovisa på spanska. Och vi har ny lärare. Igen!
Han heter David och pratar bara spanska. H e l a  t i d en. Ja, jag vet man borde väl förstå sånt nu men icke sa nicke. Spanskalektionerna visar sig vara väldigt ansträngade då man bara sitter och nickar till det som David säger. Han ställer en fråga, klassen svarar.. Eeehh, huum (nickar lätt på huvuderna) aa sí ääh. Allt resulterar i att man sitter på helspänn i hopp om att han inte ska ställa en följdfråga till det han just har sagt.
och just det! Jag hoppas verkligen att vi får åka till spanien med spanskan, det var ju därför man valde det. . .

Så kurser som jag läser i höst är:
Historia A
Kemi B
Fysik B
Filmkunskap A
Spanska 5
Mental Träning (En kurs på 50 poäng utspridd över 4 terminer, ni kan ju gissa hur många timmar det blir i veckan, typ 30 min;)
Ledarskap
Projektarbete

Filmkunskap är lätt den skönaste kursen, jag och Evelina kollar på film och bedömmer. Typ.
Men nu hörrni ska jag ta ett bad.

Bara fyra månader kvar till jul

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ooohhh filmkunskap!! Va roligt! Men tro inte att det är ett lätt ämne... :P massa analyser hela tiden, det är typ det enda man gör :P



Och äntligen lite historia åt lilla lisa, kan behövas....

Postat av: Lisa

Ja det kan behövas;)

2008-08-31 @ 11:26:20
URL: http://lisai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback