Sommartid

Ja nu är det sommartid, det är ju för skönt.
Men varför har man det egentligen, är det för att man ska vinna mer ljus tid på dygnet?

Jag blir alltid lite osäker på när man ska vrida fram timmen liksom. Men det här gången hade jag inga problem med det, för det fixade min mobilklocka av sig själv,
Dock ett dygn för tidigt.
Min mobil är lite wecko, den byter datum ett halvt dygn för tidigt.
Och i lördags (vi spelar in en skiva med orkestern just nu, i Södertälyeah) skulle jag vara på Odenplan kl.9 för att åka ut till Södertälyeah, men när jag kom dit så indåg jag att klockan var 08.00, och inte 09.00 som jag trott.
Då satte jag mig åp en bänk och ville gråta.
Men det gjrode jag inte, jag gick till seven och drack en kaffe.
Men OJ vad jag blev putt liksom.

Men jag är faktiskt inte förvånad, att det var jag som liksom ställde om klockan ett dygn tidigt.
Jag kommer nog a l d r i g sluta förvånas.

Suck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback