Allas vår NÖRD Lisa

Jo men när jag menar att jag är en nörd så syftar jag på alla saker jag snöar in på.
FIlip&Fredrik, vissa musiker, Kim Källström, England a n d   s o   o n ... jag totalnördar ner mig och ser bara det liksom.
Positivt?
Mja, ibland är det en hårfin gräns mellan nörd och tönt. Men jag är tydligt fall på en NÖRD och ej en tönt.
Det är bara Emma som är en tönt.

Tönt klingar negativt medan nörd klingar positvt.  
Är man tönt så är man bara allmänt töntig och jobbig, egentligen bara geeky.
Är man nörd så är man en "sofistikerad tönt", insnöad, men som sagt nörd klingar mer positvt.

Guud, vad jag känner att detta var ett dömmande inlägg.
Bara så att alla vet, jag är icke en ond människa.
Jag är bara en stor NÖRD:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback