Hello!

Jag är hemma!
Jag kom hem i förrgår redan, men har inte hunnit blogga.. har mycket i skolan nu!

Det var helt jätteroligt i England!
Vi flög till London, där vi sedan tog en buss till den lilla lilla staden "Bognor Regis"!
Hur gulligt som helst!
Vi spelade inget på tordagen, men vi åkte hem till vår värdfamilj och intsallerade oss.
Det var ett lite trångt radhus vi boode i.
Vi som i Emma, Johanna, Maria och jag:)
Emma och jag fick deras masterbedroom... kändes lite lustigt men jag och Emma trivdes bra!
I det där lilla lustiga huset var det gosedjur ÖVERALLT.
På golvet liksom?
Haha, hallå?

På fredagen började vi med att åka till en skola och spela för små barn!
(Små barn? haha det låter kul!!)
Jag kommer inte riktigt ihåg vad vi gjorde mer i fredags.. men vi hade några timmar fritid i alla fall. Då gick vi runt i den lilla staden och tittade runt på de söta små husen:)
Och jag köpte salt och vinäger chips!
Hur goda är inte dom liksom?!
På kvällen ha vi en konsert i en annan stad.. som jag inte kommer ihåg vad den hette..
Men vi åkte buss dit. Det var inte kul! Busschaffören körde som en biltjuv, precis som alla andra körde, men vi åkte buss och det svängde ganska friskt på dom där som krokiga vägarna...!!
 
På lördagen åt vi frukost hemma hos vår värdfamilj.. det var intressant..
Dom hade snackat om bacon dagen innan, och jag hade tänkt på "vår" bacon. Små bitar liksom.
Men nej.
!
Det var stora köttstycken! Blurk!!
Jag höll mig till macka med ost!
Men jag smakade en sak som dom gärna har på mackorna.
Jag kommer inte ihåg vad det hette, men det var typ köttmarmelad!
Det smakade någon sorts kött med jäst. Och det var inte så gott...
Men ja,
intressant!

Senare marscherade "the vasa band". Men jag, Emma och Johanna gick bakom.
Av den enkla anledningen att vi ( i alla fall jag...) inte kan marchera.. Men nästa gång ska jag vara med;)
Vi spelade ute på Bognor Regis gågata också, det var kul. Men kallt och det är lite svårt att spela lugna fina stycken(!!) när det är kallt. ( Ni som fattar, fattar!! smart va;)
Sen på kvällen hade vi en till konsert, fast denna var på kåren i Bognor Regis.
Någon gång under dagen spelade vi för borgmästaren.. men jag med mitt guldfiskminne kommer inte ihåg ordningen på allt..

På Söndagen var det "memorial day" i hela England. Någonting om att hylla dom som har dött i krig..
Alla går i alla fall runt med poppies (valmoblommor), typ som vi har rosa-bandet..
Det blev lite marscherandes och sen spelade vi tillsammans med Bognor Regis musikkår på minneshögtiden!
Typ 2000 pers!:O

Vi åkte hem på söndagen också, tråkigt men jag var helt slut.
Det var en ganska kort tripp men det var intensiv!

Och maten asså...
jag saknar ord.
Blurk?

Jag måste tillägga att jag har ätit 14 (25 gram) påsar salt&vinäger chips och en massa massa toblerone!
Jag vill inte säga hur många gram..:P
Smask!!

Det här var kortfattat om England, kommer kanske upp lite bilder sen!


Cheerio!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback