Hicka!

Ja, jag tänkte på en sak angående hicka. Och när man var liten och hade hicka.
Ett av alla dessa sätt att "bota" hickan på var ju att dricka vattten uppochner. 
Och fick man hicka och ville få bort den snarast, så i alla fall jag fyllde alltid ett glas vatten och gick in i duschen och ställde mig med huvudet neråt. Det blev ju svårt där med vattnet eftersom att det inte ville rinna in i munen när man vände glaset uppochner. Det slutade alltid med att allt vatten rann ner i näsan och ögonen. Jag la då hela den här idén om uppochner drickandes vatten på hyllan och kom på andra sätt.
Tills jag en dag fick en idé.  Man kunde ju istället för att vända glaset bara ta en klunk och sen vända på huvudet!
Jisses vad jag är smart!:D

Hej, Lisa

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Och det kom du på idag?! Faan va du är smart!

2007-01-15 @ 19:30:37
Postat av: Lisa

Kajsa, jag vet int hur klart det framgick i texten, men det var ungefär när jag var åtta år eller nått!
Lilla gumman.

2007-01-15 @ 20:40:36
Postat av: Kajsa

"Tills jag en dag fick en idé. Man kunde ju istället för att vända glaset bara ta en klunk och sen vända på huvudet!
Jisses vad jag är smart!:D"


Visst du, du kom säkert på det för nån vecka sedan... :P

2007-01-19 @ 16:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback